Ravnopravnost....kako da ne!

Published on 02/16,2007

    Od ove godine vise necu obelezavati, ni na koji nacin, 8. mart dok se neke stvari ne promene! Da, znam zbog cega se ovaj dan proslavlja! Zene su dobile pravo glasa?

    Govoriti o ravnopravnosti medju polovima je kao i govoriti crncima da rasizam vise ne postoji.Citam danas na nekom sajtu kako su se zene izborile i izasle iz onog klisea mazohistickih domacica i kako sada ravnopravno sa MUSKARCIMA ucestvuju u svim vidovima kulturnog, POLITICKOG , ekonomskog.....zivota. I u tom clanku pocese da nabrajaju te preobracene zene i  nabrojase u SVETU oko 7 a u Srbiji, oko 3. Stvarno impozantne cifre, nema sta....ALI!....u tom clanku napomenuse da iza svakog uspesnog MUSKARCA stoji zena, tako da sada treba da nam bude lakse. 

    U nekim krugovima svaka iskra, kod zena, koja vodi ka nekom vidu ravnopravnosti tretira se kao njihovo nezadovoljstvo i neispunjenost, najcesce emotivnim zivotom....potkrepljena izjavama "znamo mi sta njoj treba..."Osim toga sto zene moraju jedan deo roditeljstva same, i samo one, da iznesu, mislim na onih devet meseci i ono vreme posle tih devet meseci koje je potrebno svakoj odgovornoj osobi koja zeli da bude roditelj i koja uziva u tome, i nekih fizicki zeni nedostupnih profesija, u svemu ostalom ne vidim razlog zasto ne bi postojala ravnopravnost.

    Ne, zena nece izgubiti na svojoj zenstvenosti i pretvoriti se u masnu i zpustenu feminiskinju, kako ljudi, ne bez razloga , zamisljaju feminiskinje, niti ce muskarac biti manje muzevan. Te karakteristike, zenstvenost i muzevnost ce ostati tu i neka ostanu, jer se vecina na to lozi ali ljudi nemojmo primenjivati S/M veze u svakodnevnom zivotu. Sta da vam kazem?...ako sami  ne uspemo da pomerimo granice , pokusajmo bar nasu  decu da vaspitamo u tom duhu:))

     

     


Comments

  1. 02/16,2007 | 03:12

    Potpuno se slažem sa tobom da treba da postoji ravnopravnost među polovima. Ali do nekih granica.Zašto to kažem?
    Skoro sam se raspravljao sa drugaricom oko slične teme. I tada sam shvatio koliko se gubi logična postavka stvari u tzv. težnji ka jednakosti. Recimo da ona, moja drugarica, smatra da muškarac treba da pere veš, kuva, usisava...Slažem se sa tim. Ali kao što rekoh do određenih granica.Te granice se nalaze u onom delu gde ovako nešto postaje stalnost a ne trenutak dobre volje da se partnerki pomogne i pokaže znak pažnje. Ruši se polako bilo kakav razuman odnos. Zamisli jednakost gde muškarac u kućnoj haljini sprema ručak gladnoj deci a žena ispred kuće cepa drva. Da li će taj muškarac u ženinim očima biti muško, ili ta žena sa sekirom ili šrafcigerom u ruci -žensko??? Iskreno ne bih voleo da imam ženu koja će sedeti u kanalu i popravljati auto, igrati futbal, piti pivo iz flaše...Jednostavno to nije žensko. Verujem duboko da zbog toga nisam loš čovek koji mrzi jednakost. Ja samo verujem da treba poštovati karakteristike žena i karakteristike muškaraca koje su jednostavno takve, urođene i normalne. Nadam se da nećeš reći da je poželjno da se muškarac rasplače nad sapunicom, da oblači lutke,da se karminiše... Bojim se da to vodi u nekakvu bolest-homo. Bojim se da tome ne treba da težimo iako nas uče da je to normalno i organski urođeno i predodređeno. Sa naučne strane to nije tačno. U hipotalamusu ne postoji nikakav deo koji nas nagoni na tako nešto.Priča da postojije nerealna i netačna, potpuno. Tako mogu i reći da ženski i muški mozak poseduju anatomske razlike. Poštujmo to!!!
    Nadam se da ćeš moje reči shvatiti na pravi način. One ne protivureče tvome stavu-one jedino daju ograničenje ciljeva kojima težiš i kojima svi treba da težimo.

  2. nK
    02/16,2007 | 11:05

    Haha, do jaja je ovo potpuno slaganje, s granicama :-)

    Svi znamo da bi pomeranje granica bio presedan i zadiranje u suverenitet piva i gledanja utakmica...

    Van sarkazma ... uf, jako teško, ovo je tako dobro nabačeno ... zamisli da ja, kao muškarac, spremam ručak gladnoj deci i pri tome još uživam u tome, i da mi je žao što sam više odsutan od kuće da bih češće bio u prilici da to činim, a kad je već tako stanje - krivo mi je što moja žena ima fobiju od šrafcigera - da uradi neki quick fix kad zatreba.

    Postoje razlike mozaka - neki imaju granicu vamo, neki tamo - a neki ih i nemaju ;-)

  3. 02/16,2007 | 13:49

    e drugari, lepo vi napisaste sve to, ali mislim da ste omasili sustinu.Bubi je pisala malo vise o nekoj jednakosti i ravnopravnosti u politickom ekonomskom socijalnom zivotu.
    Dakl ezena na polozaju, je zena koja je tu dosla preko kreveta, kurva i sponzorusa, a muskarac na polozaju je covek biznismen koji je pretrpeo razna zrtvovanja zarad tog mesta.Naravno karikiram do iznemoglosti.Ali tako je.
    Dakle prosto postoji isuvise veliki jaz u toj podeli na muskarce i zene.Postoji nesto sto su fizicke karakteristike i prirodna predodredjenost, ali drugari ja menjam sama svecice na svom autu i ne plasim se pri tom da ce da mi se skine crveni lak za nokte.Razumete nisam ja manje zensko zato sto znam da promenim svecice, znam da namestim uticnicu, povezem racunar, tu i tamo popravim nesto i tako dalje?
    Niti je muskarac koji kuva manje musko.Nego je muskarac koji ne kuva,proizvod patrijarhalnog vremena, i ceo zivot bio mamino mezimce, i ne daj Boze da se on namuci pa da skuva nesto.A kad prestane mama tu je zena.I to je samo navika pretvorena u kao neku tradiciju.
    Dakle da ne karikiramo dalje sa secenjem drva, srafcigerima, spanskim serijama, i kuvanjem rucka...
    Da se vratimo na sustinu problema.
    Kada zanemarimo sve te izicke karakteristike koje cemo naravno postovati, ostaje to da su zene negde zanemarene u celoj toj prici.Znate skoro neki oglas, i kaze...'to, to, to i to..i da bude muskarac' Zasto muskarac.Zasto moramo da imamo zakonom uredjeno da 1/3 moraju da budu zenski poslanici?Pazite treba nam zakon.Zasto je zena osujecena na mnogim poljima.

    I na kraju jos jedna stavr.Zena zapravo ima dva posla, jedan je redovni za koji prima platu, a drugi je kucni.Amerikanci su izracunali koliko para bi gubili na godisnjem nivou kada bi zene naplacivale svoj kucni rad.Cifra je strasna. (oko 25 do 40 posto bruto dohotka)
    i na kraju (sad stvarno kraj) par statistickih podataka:
    1/2 svetskog stanovnistva su zene
    2/3 radnih sati u svetu ostavre zene
    1/10 svetskih prihoda ide u ruke zene
    i samo 1 procenat svetskog bogatstva vodi se na zene..

    Dakle, razmislite o ovim podacima...bar malo.
    Izgleda da ravnopravnosti bas i nema.
    Ili je to ona ravnopravnost u kojoj su neki ravnopravniji od drugih.

    Mada i zene same dosta dozvoljavaju da ih tako tretiraju.
    A opet zene koje se bore za zenska prava, su po difoltu feminstkinje.
    Treba naci sredinu.

  4. dmc
    02/16,2007 | 16:10

    HUh, nepresusna tema.... ne znam uopste kako bismo mogli definisati ravnopravnost. Deliver: to sto ti ne mozes da zamislis zenu u kanalu nisu krive zene vec muskarci ;) i njihova predstava zena... U pitanju je drustevno nametnut status slatke, nezne poslusne zenice koja je krhka i fragilna, pa nas na kraju ne pali strokava devojka... Ne mislim prljava vec ona koaj obavlja NEKE MUSKE poslove ;) ... Znaci samim tim sto sam to rekao (a i ti) napravili smo razliku izmedju polova... Mislim sada moram da se slozim da i meni ne bi bilo seksi da mi zena djara oko kola (koliko god bi mi mozda bilo to zgodno jer i mene mrzi da se non stop majem od majstora do majstora i da se zavlacim ispod ;)) ... Ali radi se o tome da kada bi takvo stanje predstavili nekom detetu koje jos nema predstavu sta je musko sta su muski a sta zenski poslovi... njemu to onda ne bi izgledalo negativno.. i ne bi smatrao takvu devojku muskaracom i ne bi mu i smetalo da se u takvu zaljubi... Pazi ok.. da se vecina zena ne oseca prigodnom za popravljanje kola.. opet ono sto mi mozmeo da ucinimo je da ne ZINEMO ako vidimo neku devojku/zenu na "muskim" poslovima za pocetak ... Mislim ne znam cinimi mi se da vec godinama protezem ovu pricu o ravnopravnosti i jednostavno ne mogu naci nesto za sta bih se uhvatio... i da povucem crtu.... Generalno svako nosi svoje misljenje sta to treba biti ta ravnopravnost... Mozda to nije neka linija na pola izmedju polova :) mozda je neka krivljuja ... znaci ravnopravnost sa ali .. ;) jer neke razlike ipak postoje u psiho fizickoj konstituciji zene i muskarca... ali ajde da do tada jednakopravnost definisemo kao jednakost u tretiranju na poslu i drustvu... whatever.........;)

  5. dmc
    02/16,2007 | 16:16

    U stvari najblize i najdraze misljenje mi je ono staro kinesko (znam da smaram) ali tamo muskarac i zena cine CELINU svaku sa po dva principa (zaboravio sam sada konkretno sta ko ima ... nesto ima muskarac nesto zena od tih "principa" ... da ne uzimam knjigu sada .. ali je sustina da muskarac i zena cine celinu sa SVOJIM razlikama... mozda tu negde treba naci odgovor.... Mozda treba prihvatiti razlike.. (pomeni treba) ali to ne treba da bude diskriminatorska razlika vec ono kao nesto sto nam treba da bi i jedni i drugi bili potpuni!

  6. 02/17,2007 | 01:07

    Ravnopravnost?Ne,na žalost,nema je.Slažem se sa onim o cepanju drva,kuvanju ručka...ali više iz nekih praktičnih razloga-posle kuvanja ručka moga brata (ruku na srce super sprema klopu) pozli mi kada uđem u kuhinju jer je svo moguće posuđe isprljano i naravno samo natrpano u sudoperu.Neću ni pominjati ostatke hrane na pločicama,šporetu,podu i oko kante.Možda su baš iz ovakvih razloga žene same nametnule tu barijeru zabrane prilaska šporetu,a možda potiče još iz vremena dok su žene sedele oko vatre,a mužjaci lovili večeru sa motkama u rukama.Vreme je prolazilo,pokušavala se razbiti ta NEravnopravnost među polovima,ali (opet) na žalost sve je ostalo samo na pokušaju.
    Svaki dan sam u prilici to ta gledam,raspravljam se sa kolegama jer tužna ali istinita činjenica je da u mom radnom kolektivu od otprilike 70 zaposlenih ima nas 7 žena.30%?Ne bih rekla!Ravnopravnost?Ni to!A bez obzira na to što taj "muški" posao umemo i možemo da obavimo bolje od nekih (da ne kažem većine)muških kolega-skoro pa ni jedan neće priznati i uvek će naći bar jedan argument protiv ove istine.
    Žena ni najmanje ne gubi na svojoj ženstvenosti ako ponekada zasuče rukave i promeni gumu na autu,zameni ulje,popravi osigurač i slično,niti muškarac ako se uhvati usisivača,krpe ili šporeta,sudopere...
    Da,razlike postoje ali to je ono što treba da prihvatimo i cenimo jedni kod drugih,a ne da na osnovu razlika omalovažavamo jedni druge.
    Eh.....

  7. dmc
    02/17,2007 | 06:43

    kasijana: postpuno se slazem sa tobom.. znaci zasto devojka ne bi umela da promeni gumu ? Ako moze da bude astro fizicar sto ne bi to mogla... mislim da zene ponekad same namecu sebi te barijere.. tipa joj ... KO da promeni gumu , dal ce naici neki kavaljer.. ma ajde bre kakav kavaljer.. sta je to problem.. takodje... Sto da ne skuvam rucak.. i pospremim.. nista nisam manje muskarac.. u stvari ajde mi definisi muskarca.. osim onog bioloskog?? iluzija reci zar ne... N-joy!! ...

  8. 03/06,2007 | 21:52

    Drage moj, treba da budemo zene! Muka mi je od sveta koji su stvorili muskarci po njihovim pravilima. Zato budimo zene. Ne menjajte ulje, ne menjajte osigurace, ne krecite.....Na zalast sve ovo znam da radim a znam i da kuvam. Potrudicu se u buducnosti da budem ZENSTVENA ZENA. Kada mi pukne guma pozvacu nekog MUSKARCA da je zameni; dopusticu MUSKARCU da plati pice u kaficu; da mi otvori vrata; potrudicu se da ne nosim teske stvari kao do sada. Zaista su me uvek zvali DECKO bez obzira sto zenstveno izgledam, pa kada vec nisam ravnopravna a cinjenica je da nisam, onda bar da budem prefinjena. Bar cu se potruditi!!!!

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me